Ivan Kramskoy Portresi

 Ivan Kramskoy Portresi

Genel olarak, ayrıntılara bağlı kalmadan temel unsurları yakalama egzersizi olarak kömür üzerine hızlı çalışmalar yapıyorum. Ama bu sefer farklı yapmaya karar verdim.

 Doğrusal bir çalışmayı sabırla incelemeye karar verdim ve onu birkaç oturuma ayırdım. Beni bunu yapmaya iten şey, günümüz resmindeki büyük zorluğu çevreleyen merak, titizliği gerçek bağlılıktan detaya kadar ayırabilmekti.


Temel özelliğin yerleştirilmesi ile gereksiz ayrıntı arasında ayrım yapın. Ve soruyu cevaplamanın anahtarı ise Rus ressam Ivan Kramskoy'un (1837-87) uygunluk, değer, renk, sıcaklık, işlev hassasiyetini en üst düzeyde tutan eserleridir. 


 İddiası çelişkili nitelikler içeriyor: gömülü, kesin, ancak genel ve soyut. Hafif, neredeyse ruhani bir incelik, ama cesurca iddialı. Manevi niteliklere sahip olmasına rağmen yoğunluğu vardır.




Yorumlar

Popüler Yayınlar